هندسه همتافته

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به شرح مفاهیم اولیه از هندسه همتافته می پردازیم. ابتدا مفهوم فضاهای خطی همتافته وسپس منیفلدهای همتافته بررسی می شوند.در مرحله ی نهایی ازاین پایان نامه به ایده های اثبات قضیه نافشردگی گروموف اشاره می کنیم.

منابع مشابه

ارتباط هندسه ی همتافته و اختلالات کوانتومی

هر خمینه ی همتافته ی به لحاظ فیزیکی فضای فاز یک دستگاه مکانیکی کلاسیک است. مشاهده پذیرهای این دستگاه مکانیکی ‎‏همان نگاشت های هموار روی‎ هستند . فرم همتافته ی این خمینه ی همتافته یک براکت لی روی‎ آن القا می کند که فضای مشاهده پذیرها با ‏این براکت‏، یک جبر لی است. در این پایان نامه‎ خمینه های همتافته ای بررسی می شوند که قابلیت کوانتومی شدن را دارند. یک حالت از کوانتوم سازی برزین-تاپلیتز روی‎ این...

15 صفحه اول

هندسه ی هوفر یک زیر مجموعه از یک خمینه همتافته

در این پزوهش یک زیر مجموعه ی n از یک خمینه ی همتافته m گروه وابرریختی های همیلتونی ham وابسته شده و روی این گروه نیم نرمی موسوم به نیم نرم هوفر تعریف شده و خواص این گروه وقتی n یک زیر خمینه ی همتافته باشد مورد بررسی قرار گرفته.

15 صفحه اول

صور مختلفه ی هندسه " هندسه ی ویل"

در سالهای اخیر در برخی از کشورهای غربی گرایش به تدریس هندسه در سالهای آخر دبیرستان ، بر اساس روش " اصل موضوعی" ویل پدید آمده است . در ایران هم ( تا آنجا که نگارنده اطلاع دارد) چندی قبل گروهی از دبیران ریاضی به تبعیت از این فکر ، ضمن خواستن نظرات افراد صاحب نظر ، عقیده ی آنان را باب تدریس هندسه بر اساس این روش جویا شده بودند . مقاله ی حاضر در این زمینه تهیه شدم و می تواند به عنوان اظهار نظری در...

متن کامل

هندسه و توپولوژی در بعدهای 3 و 4 از دیدگاه نظریه زایبرگ-ویتن

در این مقاله به دنبال قسمت اول آن  که در شماره قبل به چاپ رسید، به بیان تاریخچه، کاربردها و چشم اندازهای نظریه زایبرگ-ویتن روی خمینه های سه و چهار بعدی می پردازیم. به ویژه تاکید بیشتری بر کارهای خیره کننده تاوبز در هندسه و توپولوژی خمینه های همتافته و سایا یعنی هم ارزی  ناوردای زایبرگ- ویتن و ناوردای گروموف روی خمینه های  همتافته و همچنین اثبات انگاره وینشتین توسط وی داریم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علوم پایه دامغان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023